Analityka internetowa
Analityka internetowa
Zrozum lepiej swój biznesAnalizuj daneWyciągaj wnioskiPodejmuj dobre decyzje
Zrozum lepiej swój biznesAnalizuj daneWyciągaj wnioskiPodejmuj dobre decyzje
Wdrażamy kompleksowe rozwiązania umożliwiające pełną analitykę internetową oraz biznesową. Korzystamy ze sprawdzonych narzędzi. Nie wiesz czy analiza danych jest Ci potrzebna? Jeśli masz stronę lub sklep online to z pewnością tak! Porozmawiajmy!
Wdrażamy kompleksowe rozwiązania umożliwiające pełną analitykę internetową oraz biznesową. Korzystamy ze sprawdzonych narzędzi. Nie wiesz czy analiza danych jest Ci potrzebna? Jeśli masz stronę lub sklep online to z pewnością tak! Porozmawiajmy!
Co to jest analityka internetowa?
Posiadając stronę lub sklep internetowy bardzo ważne jest aby obserwować ruch i możliwie dokładnie go analizować. Tym właśnie zajmuje się dziedzina jaką jest analityka internetowa. Polega ona na zbieraniu danych o użytkownikach, ich zachowaniu na stronie lub w sklepie oraz wyciąganiu wniosków. Pełna analiza danych internetowych możliwa jest tylko dzięki prawidłowej konfiguracji dostępnych narzędzi takich jak Google Tag Manager i Google Analytics, a także Google Search Console i wielu innych rozwiązań.
Nasi klienci
Korzyści z wdrożenia analityki internetowej
Odpowiedzi na pytania
Większa wiedza
Więcej klientów
Oszczędność pieniędzy
Oszczędność czasu
Więcej klientów
Większa sprzedaż
Większe zyski
Rozwój firmy
Narzędzia
W celu lepszego pomiaru danych Twojej strony internetowej lub sklepu wykorzystamy najlepsze dostępne rozwiązania takie jak:
FAQ – analityka internetowa
Analityka internetowa jest kluczowym elementem w wielu branżach. Oto 50 branż, które moim zdaniem najczęściej wykorzystują analitykę internetową:
- E-commerce – analiza zachowań klientów i optymalizacja sprzedaży.
- Marketing cyfrowy – śledzenie skuteczności kampanii.
- Bankowość i finanse – analiza zachowań klientów i ryzyka.
- Reklama online – optymalizacja kampanii reklamowych.
- Oprogramowanie i IT – analiza użytkowania produktów.
- Media i wydawnictwa – analiza zaangażowania odbiorców.
- Turystyka i podróże – analiza preferencji i trendów podróżniczych.
- Handel detaliczny – analiza zachowań zakupowych.
- Edukacja – analiza efektywności metod nauczania online.
- Opieka zdrowotna – analiza danych pacjentów i usług.
- Usługi finansowe – personalizacja ofert i analiza ryzyka.
- Rozrywka – analiza preferencji i zaangażowania.
- Gry online – analiza zachowań graczy i preferencji.
- Nieruchomości – analiza trendów rynkowych.
- Przemysł farmaceutyczny – badania rynkowe i analiza trendów.
- Telekomunikacja – analiza danych klientów i zachowań.
- Transport i logistyka – optymalizacja tras i usług.
- Przemysł motoryzacyjny – analiza trendów i zachowań zakupowych.
- Ubezpieczenia – personalizacja ofert i analiza ryzyka.
- Sektor energetyczny – analiza zużycia i trendów rynkowych.
- Przemysł spożywczy – analiza trendów konsumenckich.
- Moda – analiza trendów i zachowań zakupowych.
- Produkcja – optymalizacja procesów i analiza rynku.
- Sprzedaż B2B – analiza potrzeb klientów biznesowych.
- Sektory rządowe – analiza danych publicznych i trendów.
- Organizacje non-profit – analiza skuteczności kampanii.
- Sport i fitness – analiza trendów i preferencji klientów.
- Sztuka i kultura – analiza zainteresowań i uczestnictwa.
- Architektura i budownictwo – analiza trendów rynkowych.
- Usługi prawne – analiza rynku i zachowań klientów.
- Szkolenia i rozwój osobisty – analiza efektywności i zaangażowania.
- Fotografia i wideo – analiza trendów i preferencji rynkowych.
- Consulting – analiza danych dla doradztwa biznesowego.
- Rekrutacja i HR – analiza rynku pracy i trendów.
- Usługi kosmetyczne i wellness, beauty – analiza trendów rynkowych.
- Gastronomia – analiza preferencji klientów i trendów.
- Ogrodnictwo i rolnictwo – analiza trendów rynkowych.
- Przemysł muzyczny – analiza trendów i odbioru.
- Produkcja filmowa i telewizyjna – analiza odbioru i trendów.
- Biotechnologia – analiza rynku i trendów.
- Przemysł chemiczny – analiza rynku i trendów.
- Przemysł papierowy i drukarski – analiza trendów rynkowych.
- Przemysł tytoniowy – analiza trendów konsumenckich.
- Branża zabawkowa – analiza trendów i preferencji.
- Usługi pogrzebowe – analiza trendów i potrzeb.
- Sztuczna inteligencja i ML – analiza danych dla usprawnienia algorytmów.
- Robotyka – analiza rynku i trendów.
- Przemysł lotniczy – analiza trendów i zachowań pasażerów.
Każda z tych branż wykorzystuje analitykę internetową na różne sposoby, aby lepiej zrozumieć swoich klientów, optymalizować oferty, przewidywać trendy oraz mierzyć skuteczność swoich działań. W dzisiejszym świecie danych, analityka internetowa stała się kluczowym elementem w procesie podejmowania decyzji biznesowych.
Małe lokalne biznesy nie mają aż tak dużo danych i nie wymagają bardzo zaawansowanej analityki internetowej. Często wystarcza podstawowa lub średniozaawansowana konfiguracja. Właściwy dobór narzędzi do analizy i ich prawidłowa konfiguracji to lwia część sukcesu. Jednak dopiero właściwe zrozumienie danych wynikających z narzędzi pozwala osiągnąć sukces. Często po pierwszych miesiącach zdajemy sobie sprawę, że strona czy sklep internetowy wymagają więcej pracy nad poprawą użyteczności czy optymalizacją konwersji. To właśnie dobra użyteczność czyli UX i podnoszenie współczynników konwersji oraz ROAS dają realny wpływ na zyski w firmie.
Stara wersja Google Analytics 3 (Universal Analytics) powoli przechodzi do historii. Już w lipcu 2023 roku przestanie zbierać dane. Dlatego tak ważne aby możliwie szybko zacząć zbierać w nim dane i mieć porównanie wstecz. Panel i konfiguracja Google Analytics 4 różni się dość znacznie od poprzedniej wersji dlatego sprawia trochę kłopotów mniej doświadczonym użytkownikom. Jednak w swej istocie ma być to narzędzie znacznie lepsze i bardziej precyzyjne od poprzedniej wersji. Pełna i kompleksowa konfiguracja analityki internetowej za pomocą Google Analytics 4 może stanowić klucz do sukcesu naszej firmy w przyszłości.
Dobrze aby pełna analityka internetowa została wdrożona i skonfigurowana już na początkowych etapach pracy nad rozwojem ruchu. Jest ona niezwykle istotna nie tylko w analizie ruchu organicznego oraz bezpośredniego ale przede wszystkim w optymalizacji reklam Google ADS. To na podstawie pomiarów danych konwersji oraz użytkowników i list remarketingowych jesteśmy w stanie kreować coraz bardziej skuteczne reklamy Google ADS. Tym samym musimy zacząć od niezbędnej konfiguracji Google Tag Manager oraz Google Analytics. Trzeba jednak pamiętać o tym, że aby zbierać i przetwarzać dane analityczne wymagane jest poinformowanie o tym użytkownika. Robi się to poprzez informacje o polityce cookies i w polityce prywatności.
Na początek istotna jest prawidłowa konfiguracja Google Tag Manager. W szczególności chodzi tutaj o tagi łączące go z Google Analytics oraz Google ADS oraz zdarzenia na podstawie, których będziemy następnie konfigurować oraz mierzyć konwersję. Bardzo istotnym jest aby nasza strona lub sklep miały klikalne takie elementy jak numery telefonów, maile oraz możliwość przejścia na zakładkę kontaktową, wysłanie formularza czy dodanie do koszyka. To najbardziej z powszechne działania, które możemy mierzyć jako zdarzenia i konwersje. W przypadku sklepów istotnymi są dodanie do koszyka, wyświetlenie koszyka, przejście na stronę zamówienia czy dokonanie zakupu lub rejestracji użytkownika.