Tak. Google AdWords przeszło rebranding parę lat temu i zostało przekształcone w Google ADS. Dlaczego doszło do rebrandingu? Prawdopodobnie w dużej mierze dlatego, że reklamy te rozwijały się bardzo szybko w kierunku form wizualnych i graficznych. To sprawiło, że nazwa „words” (słowa) stopniowo coraz mniej pasowała do specyfiki tych reklam. Obecnie wyszukiwanie semantyczne i reklamy tekstowe w wyszukiwarce są tylko jednymi z wielu form reklam w Internecie.

Google AdWords używamy od 2000 roku, kiedy głównym formatem reklamy były proste tekstowe reklamy wyświetlane w wynikach wyszukiwania. Z biegiem lat platforma ewoluowała, obejmując reklamy graficzne, wideo, aplikacje mobilne i inne, więc nazwa „AdWords” (sugerująca skupienie na słowach kluczowych) stała się zbyt wąska.

Google ADS - AdWords

Podsumowując, Google Ads i AdWords to technicznie ta sama platforma, ale nazwa „reklama Google Ads” odzwierciedla rozwój oraz rozszerzenie jej możliwości daleko poza tradycyjne „słowa kluczowe”, a także tekstowe reklamy PPC (pay-per-click). Obecna nazwa lepiej oddaje bogaty zestaw funkcji, formatów reklamowych i kontekstów, w których reklamy mogą być prezentowane.