Niezupełnie. Bardzo często te dwa pojęcia są używane zamiennie podobnie jak digital marketing i marketing cyfrowy. Jednocześnie zdarza się również, że e-marketing rozumiany jest jako synonim słowa e-mail marketing co nie jest prawidłowym rozumieniem. Poniżej prezentujemy Wam szersze omówienie tych pojęć, które bardziej naświetli Wam różnice pomiędzy poszczególnymi z tych haseł.

Definicje i rozumienie poszczególnych pojęć

Terminy „marketing internetowy”, „e-marketing”, „marketing cyfrowy” i „digital marketing” często są używane zamiennie, ale istnieją subtelne różnice w ich znaczeniu i zakresie:

  1. Marketing internetowy. To pojęcie, które posiada najwęższy zakres działań spośród wymienionych. Koncentruje się głównie na działaniach marketingowych prowadzonych bezpośrednio przez internet. Obejmuje to SEO, marketing treści, marketing w mediach społecznościowych, e-mail marketing i reklamę online. Termin ten kładzie nacisk na wykorzystanie internetu jako kanału dystrybucji.
  2. E-Marketing. „E-marketing” (elektroniczny marketing) łączy szeroki zakres działań marketingowych wykorzystujących elektroniczne urządzenia oraz internet. Może to obejmować zarówno marketing internetowy, jak i inne formy cyfrowej promocji. Jednocześnie są to takie obszary takie jak marketing mobilny przez SMS lub aplikacje mobilne. Dlatego jest to nieco szerszy termin niż „marketing internetowy”.
  3. Marketing cyfrowy. To pojęcie obejmuje wszystkie formy marketingu wykorzystującego cyfrowe kanały i technologie.  to Jednocześnie łączy marketing internetowy i e-marketing, ale rozszerza się również na takie kanały, jak reklama cyfrowa na zewnątrz (np. billboardy cyfrowe), telewizja interaktywna, czy gry wideo. Marketing cyfrowy łączy w sobie zarówno online, jak i offline aspekty marketingu elektronicznego.
  4. Digital marketing. Oczywiście jest to angielski odpowiednik „marketingu cyfrowego” i ma identyczne znaczenie. Obejmuje on cały zakres działań marketingowych wykorzystujących cyfrowe technologie, zarówno w internecie, jak i poza nim.

marketing internetowy

Reasumując, główna różnica między tymi terminami leży w ich zakresie. „Marketing internetowy” i „e-marketing” koncentrują się bardziej na działaniach online, podczas gdy „marketing cyfrowy” i „digital marketing” obejmują szerszy zakres działań, włączając również pewne aspekty offline. Dlatego wybór odpowiedniego terminu zależy od kontekstu i specyfiki działań marketingowych. Zapraszamy serdecznie na bezpłatne konsultacje – Evolve Poznań! Bez względu jaka forma promocji biznesu Ciebie interesuje z pewnością będziemy mogli pomóc.