Tak naprawdę koszt kampanii reklamowych jest ustawiany indywidualnie w zależności od potrzeb i możliwości użytkownika. Jako minimalny koszt dzienny kampanii reklamowych rekomendujemy nie mniej niż 20-30 zł dziennie co oznacza, że łączny koszt miesięczny powinien być nie mniejszy niż 600-900 zł. W zależności od tego ile kampanii reklamowych potrzebujemy te koszty mogą być wyższe. Jednocześnie generalnie reklamy graficzne-display oraz remarketingowe są nieco tańsze niż reklamy tekstowe.

Jaki jest koszt kliknięć w reklamy?

Bardzo różny. W zależności od typu kampanii oraz jej celów zazwyczaj waha się pomiędzy 10 groszy do 1 zł choć zdarza się również, że może znajdować się w przedziale 1 do 5 zł. W takim przypadku można uważać, że koszt ten jest dość wysoki. Zdarza się tak w przypadku firm B2B świadczących drogie usługi. Dlatego wówczas koszt reklam analogicznie będzie wyższy niż w przypadku firm lokalnych lub oferujących tanie produkty.

Oczywiście koszt reklamy w Google Ads w Poznaniu (dawniej znany jako Google AdWords) może być zmienny i zależy od wielu czynników. Oto niektóre z najważniejszych elementów, które wpływają na cenę reklamy:

Oferowane są różne modele rozliczeń, ale najpopularniejsze to:

CPC (Cost Per Click) – płacisz za każde kliknięcie Twojej reklamy.
CPM (Cost Per Thousand Impressions) – płacisz za każde tysiąc wyświetleń Twojej reklamy.
CPA (Cost Per Acquisition) – płacisz za konwersję, czyli określoną akcję użytkownika, np. zakup produktu, zapisanie się na newsletter.