Czas, w którym można zobaczyć efekty kampanii Google Ads, może się znacznie różnić w zależności od wielu czynników. Podczas gdy niektóre kampanie mogą generować sprzedaż niemal od razu po uruchomieniu, zazwyczaj pełne efekty widoczne są po około 3-4 miesiącach działania kampanii. Ten czas jest potrzebny na stworzenie kampanii, sprawdzenie pierwszych efektów i pozyskanie danych do optymalizacji. Czynniki takie jak konkurencja w branży, wybrane słowa kluczowe, jakość reklamy i strony docelowej, struktura kampanii, oraz historia działań reklamowych na koncie mają znaczący wpływ na szybkość pojawienia się efektów.

W pierwszym miesiącu zbiera się dane potrzebne do optymalizacji, w drugim miesiącu optymalizuje się słowa kluczowe, kierowanie i stawki, a w trzecim miesiącu maksymalizuje się wydajność kampanii. Trzeba pamiętać, że kampanie Google Ads (wcześniej AdWords) mogą wymagać nawet do 12 miesięcy na osiągnięcie pełnych możliwości, ze względu na potrzebę zebrania i analizy danych​​.