Decydując się na tą formę promocji w internecie warto znać jej wszystkie najważniejsze cechy:

  • Skuteczna, szybka i łatwa forma reklamy płatnej w Internecie;
  • Pełna analityka danych o ruchu i konwersji;
  • Precyzyjnie odpowiada na zapytania użytkowników;
  • Reklamy te znajdują się powyżej organicznych wyników wyszukiwania Google.

Reklama może wyświetlać się także jako reklama graficzna, video i tekstowa użytkownikowi, który pasuje pod kątem profilu ustawionego przez reklamodawcę. Można także ustawić reklamy na wizytówkę Google Moja Firma, które wyświetlają się w mapach oraz organicznych wynikach wyszukiwania.

Jak działa promocja firmy przez kampanie Google ADS?

Możesz samodzielnie wybrać rodzaj kampanii i wyświetlać reklamy swojej firmy, usług lub produktów tylko w postaci reklam tekstowych (starsza nazwa AdWords), które będą wyświetlały się tylko po wpisanym zapytaniu w pasku wyszukiwarki nad wynikami organicznymi. Inną możliwością jest tworzenie reklam graficznych oraz wideo, które będą wyświetlały się użytkownikom w różnych kanałach np. gmail, Youtube, discovery czy portale partnerskie Google o różnej tematyce. Co ważne samodzielnie ustawisz zainteresowania obiorców reklam lub sposoby w jaki użytkownicy weszli w interakcję z Twoją stroną np. byli aktywni lub porzucili koszyk. 

Czy reklama Google ADS będzie skuteczną formą promocji firmy?

Tak. Jednak muszą zostać spełnione pewne warunki:

  1. Poprawna i pełna konfiguracja pomiarów konwersji w Google Analytics 4;
  2. Stopniowa optymalizacja reklam i budżetów;
  3. Ciekawe i zachęcające do interakcji materiały graficzne oraz wideo.
  4. Odpowiedni budżet. Przy bardzo niskich nakładach finansowych ciężko jest uzyskać zadowalające efekty