Przedsiębiorcy decydując się na samodzielne uruchomienie tych reklam niestety często tracą swoje pieniądze i zniechęcają się do tej formy marketingu internetowego. Dzieje się tak ze względu na niewłaściwe ustawienia i konfigurację lub nie wykonaną konfigurację Google Analytics 4. Brak doświadczenia w tworzeniu reklam Google Ads może doprowadzić do szybkiego wyczerpania się budżetu i tego, że nie dotrzesz do właściwej grupy odbiorców. Zdarza się, że reklamy włączane są na przestarzałe lub wolne czy mało użyteczne strony internetowe co sprawia, że budżet zostaje łatwo przepalony.

Na co jeszcze warto zwrócić uwagę?

Jest kilka istotnych elementów, o których warto pamiętać aby uniknąć ich w swoich działaniach:

  1. Na początek ustaw kampanie wąsko na konkretny region lub grupy odbiorców, a dopiero później je rozszerzaj;
  2. Należy prawidłowo skonfigurować pomiary konwersji poprzez Google Tag Manager i połączyć pomiary konwersji, list obiorców i konta Google Analytics 4 z Google ADS;
  3. Upewnij się, że pomiary konwersji są widoczne na Twoim koncie ADS;
  4. Staraj się stworzyć reklamy z oceną „Świetna”;
  5. Stwórz różne warianty reklam i włącz rotację aby system mógł wybierać najlepsze z nich.
  6. Zadbaj o atrakcyjne elementy graficzne zawierające napisy i przyciski
  7. Nie ustawiaj na początek bardzo wysokiego budżetu dziennego;
  8. Nie zmieniaj gwałtownie budżetu dziennego o więcej niż 20%