Istnieje kilka podstawowych kampanii Google ADS, z których możesz korzystać aby skutecznie reklamować swoją firmę w Internecie.

  • Reklama nastawiona na wyniki wyszukiwania Google

Jedna z najstarszych i najbardziej znanych kampanii Google ADS (wcześniejsza nazwa to AdWords) znanych przez użytkowników. Polega ona na wyświetlaniu reklam tekstowych po wpisaniu konkretnego zapytania w polu wyszukiwania Google.

Dlaczego warto wybrać ten rodzaj reklam ADS?
  1. Szybka i łatwa forma reklamy firmy w internecie;
  2. Można ją targetować na konkretne lokalizacje;
  3. Można ją kierować bezpośrednio na konkretne grupy demograficzne użytkowników lub grupy o konkretnych zainteresowaniach;
  4. Precyzyjnie dobierasz słowa kluczowe lub całe frazy na jakie ma być widoczna Twoja firma.
Jak wygląda taka reklama w wyszukiwarce?

Złożona jest z kilku elementów:

  1. Nagłówki reklam czyli hasła promocyjne;
  2. Teksty reklamowe;
  3. Rozszerzenia reklam w postaci linków do podstron, numerów telefonów czy formularzy oraz lokalizacje.
  4. Obrazy, które stanowią uzupełnienie reklam tekstowych.
  • Kampanie reklamowe display

To popularne reklamy graficzne produktów lub usług wyświetlające się na portalach należących do firmy Alphabet (np. Youtube) oraz witryn partnerskich, które oferują swoją przestrzeń do reklam. Reklamy w sieci wyświetlane są na stronach internetowych, w aplikacjach oraz na platformie YouTube jako banery, obrazy, czy interaktywne reklamy. To doskonałe rozwiązanie dla budowania świadomości marki i docierania do szerokiego grona odbiorców. Świetnie sprawdzają się jako reklamy remarketingowe, których celem jest zawrócenie użytkownika ponownie do Twojej strony lub sklepu. Podobnie jak inne formy reklam targetowanie może być dostosowane bardzo precyzyjnie na różne grupy odbiorców o konkretnych zainteresowaniach lub spełniających konkretne kryteria demograficzne. Ciekawostką jest możliwość kierowania reklam do użytkowników podobnych do odwiedzających strony Twojej konkrencji.

Reklamy-Google-ADS-Poznań

  • Kampanie wideo

Nastawione głównie na promowanie marki, produktów lub usług poprzez wyświetlenia reklam i filmów przed, w trakcie lub po filmach na YouTube, a także na stronach partnerskich Google. Są to reklamy, które mogą trwać od kilku sekund do kilku minut.

  • Discovery (generowanie popytu)

Kampanie Discovery pozwalają dotrzeć do użytkowników w momencie, gdy są oni otwarci na odkrywanie nowych produktów i usług, np. podczas korzystania z kanału Discover na telefonach komórkowych, w skrzynce odbiorczej Gmaila oraz na stronie głównej YouTube.

  • Kampanie produktowe-zakupowe

Pozwalają na skuteczne docieranie do nowych klientów z Twoimi produktami ze sklepu internetowego poprzez panel Google Merchant Center. W praktyce wymagają one zaciągnięcia pliku produktowego z Twojego sklepu do platformy Google Merchant Center. Większość platform e-commerce posiada taki plik w standardzie i aktualizuje go np. co dobę. Dzięki temu Twoja reklama Google ADS będą zawierały zawsze aktualne dane i ceny produktów, a użytkownik będzie mógł je znaleźć na górze wyników wyszukiwania.

  • Performance Max

To najnowsza i najbardziej rekomendowana kampania Google ADS. Polega ona na połączeniu wszystkich innych kampanii, form reklamowych w jedną. Wsparcie jej samouczącymi się algorytmami oraz zasilanie jej danymi o konwersjach z Google Analytics 4 oraz Google ADS daje bardzo dobre efekty. Reklamy dobierane są pod kątem efektywności  i inaczej dla każdego użytkownika. Czyli wyświetlane są zarówno w wynikach wyszukiwania, stronach partnerskich, YT oraz discovery, mapach czy gmailu. Kampanie Performance Max wykorzystują algorytmy uczenia maszynowego aby automatycznie optymalizować kierowanie i alokację budżetu w czasie rzeczywistym. Performance Max umożliwia ustawienie zaawansowanych celów konwersji, które mogą być dostosowane do specyficznych działań biznesowych. Dzięki temu reklamodawcy mogą lepiej śledzić ROI i efektywność swoich kampanii reklamowych.