Spis treści:

Jak skutecznie promować biuro rachunkowe w Internecie?

Prowadzenie księgowości dla firm zewnętrznych wiąże się z ogromną odpowiedzialnością, wymaga dużej dokładności i wiedzy. Księgowi muszą dbać nie tylko o porządek w dokumentacji, ale również być na bieżąco z przepisami podatkowymi i kadrowymi. Oznacza to, że bardzo dużo czasu poświęcają na bieżącą pracę, samorozwój i szkolenia. W natłoku zadań warto byłoby jeszcze zadbać o rozwój biznesu i docieranie do nowych klientów poprzez działania marketingowe. Jakie formy promocji można zrealizować bezpłatnie, tanio i bez specjalistycznej wiedzy, a jednocześnie sprawić by były one efektywne? Czy można zająć się tym samodzielnie, czy lepiej zlecić firmom zewnętrznym? W tym artykule postaramy się rozwiać wszelkie wątpliwości i pomóc wam znaleźć odpowiedź na pytanie zawarte w tytule, czyli “jak skutecznie promować biuro rachunkowe w Internecie?”. Poznaj 5 sprawdzonych sposobów na marketing internetowy księgowości. Zapraszamy do lektury!

Czym różni się klasyczny marketing od marketingu internetowego?

W ciągu ostatnich dwóch dekad sposoby docierania do nowych klientów zmieniły się diametralnie. W przeszłości przedsiębiorcy wieszali banery na ogrodzeniach, umieszczali reklamy w gazetach i rozdawali ulotki. Inne sposoby klasycznego marketingu obejmowały wysyłanie listów, wykonywanie bezpośrednich połączeń telefonicznych, nadawanie reklam w radiu oraz uczestnictwo w konferencjach i targach. Obecnie te formy marketingu biura rachunkowego stopniowo zanikają lub tracą na znaczeniu. Oczywiście niektóre z tych technik i działań marketingowych są z nami do dziś. Nie są to jednak najskuteczniejsze sposoby na promocję biura rachunkowego. Znacznie łatwiej jest dotrzeć do potencjalnych klientów za pomocą różnych nowoczesnych metod marketingu internetowego. Najważniejsze z nich zostały omówione poniżej.

marketing-klasyczny-księgowy

5 skutecznych sposobów na marketing biura rachunkowego!

Poniżej przedstawiamy Wam, naszym zdaniem, 5 najbardziej skutecznych sposobów na to jak promować biuro rachunkowe w Internecie. Digital marketing działalności księgowej można prowadzić na różne sposoby zarówno zlecając go zewnętrznym podmiotom aby odpłatnie prowadzili go specjaliści jak również wykonując część działań samodzielnie i bezpłatnie lub bardzo małym nakładem środków finansowych.

Nowoczesna i użyteczna strona internetowa biura rachunkowego

Rozwój Internetu i powszechne wykorzystanie komputerów na całym świecie, spowodowało, że każda firma posiada obecnie własną stronę internetową. Użytkownicy i klienci coraz częściej szukają informacji, usługodawców czy dostawców produktów w sieci. Rosnące wykorzystanie urządzeń mobilnych zmusiło firmy do przeprojektowania swoich witryn tak aby były dostosowane do różnej wielkości ekranów np. smartfonów czy tabletów. Niestety, dziś nadal można znaleźć strony internetowe, które zostały stworzone w ubiegłym wieku i nie są przystosowane do urządzeń mobilnych. Oczywiście takich stron jest coraz mniej, ale należy pamiętać, że estetyczna, intuicyjna, szybka i nowoczesna strona internetowa to najważniejsza wizytówka dla przedsiębiorców. Strony internetowe oprócz tego, że muszą być proste w obsłudze i ładnie się prezentować, powinny również ładować się możliwie szybko. Wiele stron opartych jest na przeładowanych motywach, które znacząco wydłużają czas wczytywania. To może zniechęcić nawet najbardziej cierpliwego użytkownika.

Pozycjonowanie strony biura rachunkowego w wyszukiwarkach

Mając nowoczesną i szybką stronę internetową, czas zadbać o to, aby trafiało na nią jak najwięcej użytkowników. Jedną z najbardziej efektywnych metod na to, by skalować ruch w witrynie, jest zwiększanie ruchu organicznego z wyszukiwarek takich jak Google, Bing czy Yahoo. Nasza strona może zająć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, ale musi być zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarek (SEO). Dzięki odpowiedniej optymalizacji technicznej i modernizacji treści, nasza strona internetowa będzie pojawiać się wyżej i częściej, gdy użytkownicy wpiszą określone zapytania w wyszukiwarce. Właśnie takie działania nazywa się powszechnie pozycjonowaniem stron internetowych. Ważne jest, aby pamiętać, że użytkownicy dość mocno ufają organicznym wynikom wyszukiwania. Często celowo pomijają reklamy i otwierają tylko strony, które „naturalnie” zajmują wysokie pozycje. Zakładają, że znajdą treści, produkty i usługi, których szukają oraz które spełniają ich potrzeby czy oczekiwania. Ogólnie rzecz biorąc, nie tylko biura rachunkowe powinny dbać o ten element marketingu internetowego, ale w zasadzie wszystkie firmy i branże.

Jakie elementy pod kątem SEO można poprawić samodzielnie?

Jeśli nasza witryna oparta jest o WordPress, wiele poprawek wykonamy samodzielnie. Z pomocą np. wtyczki optymalizacyjnej Yoast SEO możemy łatwo poprawić widoczność strony. W tym celu należy zadbać o:

  1. Meta title podstron (tytuł) – powinien zawierać frazę kluczową + miasto
  2. Nagłówki H1, H2, H3 – powinny znaleźć się w treści i mieć frazę kluczową + ewentualnie miasto np. biuro rachunkowe Poznań
  3. Rozszerz opisy usług księgowych;
  4. Nadaj atrybuty alt obrazów;
  5. Korzystaj z odnośników wewnętrznych prowadzących użytkownika do innych wartościowych treści.

Twórz wartościowy content i stań się ekspertem księgowym!

Uzyskanie dobrej widoczności w wyszukiwarkach zależy w dużej mierze od tego, jakie treści i jak często pojawiają się na naszej stronie. Oprócz szansy na zaistnienie Twoich publikacji na długie lata w wynikach wyszukiwania, tworzenie wartościowych treści ma też inną zaletę… Buduje Twój wizerunek jako eksperta w danej dziedzinie. Zatem nowe artykuły na Twojej stronie to nie tylko potencjalnie nowy ruch organiczny, ale również budowa marki cenionego doradcy i księgowego. To obecnie jedna z najbardziej popularnych form marketingu biura rachunkowego oraz sposobów jak promować je w Internecie.

Wizytówka Google Moja Firma

google maps biuro rachunkowe

Podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich narzędzi marketingowych, posiadanie wizytówki Google Moja Firma jest obecnie dość standardowym sposobem na promocję firmy w Internecie. Założenie i prowadzenie wizytówki jest zupełnie bezpłatne. Wizytówka firmy pojawia się na najpopularniejszych mapach na świecie Google Maps, jak również w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na promocję biur rachunkowych w Internecie. Jednak samo stworzenie i uzupełnienie takiej wizytówki nie wystarczy. Co zatem zrobić, aby nasze biuro rachunkowe było bardzo dobrze widoczne w mapach Google? Odpowiedź można zawrzeć w dwóch słowach: aktywność i optymalizacja. Te dwa elementy potrafią zdziałać cuda, jeśli chodzi o widoczność wizytówek Google Moja Firma

Na czym polega optymalizacja i aktywne prowadzenie wizytówki?

  1. Pozyskuj nowe opinie i odpowiadaj na istniejące;
  2. Rozszerz maksymalnie informacje o firmie oraz produktach lub usługach;
  3. Dodawaj zdjęcia;
  4. Regularnie dodawaj nowe wpisy;
  5. Używaj słów kluczowych.

Właściwe zoptymalizowanie treści oraz poszczególnych komponentów dają szansę na lepszą widoczność Twojej wizytówki, a tym samym więcej zapytań od klientów. Jest to jedna z podstawowych form marketingu biura rachunkowego.

reklama Google ADS biuro rachunkowe

Reklama biura rachunkowego w Google ADS

Google ADS to obecnie jedna z najbardziej popularnych i skutecznych form marketingu internetowego. Korzystają z niej zarówno duże, ogólnopolskie sklepy internetowe, jak i mniejsze firmy lokalne w tym biura rachunkowe. Dlaczego aż tak bardzo zyskały na popularności w ostatnich latach? Google efektywniej stosuje algorytmy samouczące się często nazywane sztuczną inteligencją. W związku z tym skuteczność i korzyści z reklam znacząco się poprawiły. W wynikach wyszukiwania Google możemy zobaczyć często 3 albo nawet 4 reklamy na najwyższych miejscach. To sprawia, że organiczne wyniki wyszukiwania Google oraz SEO nieco straciły na znaczeniu. Przedsiębiorcy, którzy korzystają z reklam Google ADS ze strategią nastawioną na maksymalizację konwersji, skuteczniej docierają do nowych klientów.

Nie rób reklam Google ADS bez wdrożenia pomiarów konwersji Google Analytics 4!

Dlaczego? To po prostu nie ma większego sensu. Algorytmy nie będą zasilane danymi, na podstawie których mają uczyć się profilu idealnego i konwertującego dla Ciebie klienta. Z tego powodu skuteczność reklam Google ADS będzie znacznie niższa niż może być. Zatem należy rozpocząć od prawidłowego wdrożenia Google Analytics 4 i Google Tag Manager oraz oznaczyć pomiary zdarzeń i konwersji. Następnie oba te konta warto zintegrować z Google ADS. Tylko prawidłowe zbieranie danych analitycznych i przesyłanie ich na konto reklamowe da pełne efekty.

Reklama Google ADS biura rachunkowego w mapach

Jedną z form reklamy dostępnej dla biur rachunkowych jest promowanie wizytówki w Google Maps. Taki sposób na promocję w internecie może być przydatny, zwłaszcza jeśli koncentrujemy się głównie na pozyskiwaniu klientów regionalnie. Warto zwrócić uwagę, że taka forma reklamy jest stosunkowo tania w porównaniu do innych rodzajów reklam, z jakich może korzystać biuro rachunkowe.

social-media

Prowadzenie social media i reklam Facebook ADS

Prowadzenie fan page na Facebooku jest bezpłatne i może pomóc nam w budowie naszego wizerunku oraz w docieraniu do nowych klientów. Niestety firma Meta (właściciel Facebooka) od dłuższego czasu ogranicza zasięgi organiczne tak, aby zachęcić ludzi do używania ich reklam. Dlatego wykorzystanie Facebook ADS, aby promować biuro rachunkowe w Internecie, może być dobrym rozwiązaniem. Zwłaszcza że reklamy FB ADS można ciekawie targetować na konkretne grupy odbiorców np. właścicieli firm w danym regionie lub całym kraju. W ten sposób promujemy naszą firmę osobom, które mogą być najbardziej zainteresowane usługami księgowymi. Działa to nieco inaczej niż SEO czy reklamy Google ADS, które głównie odpowiadają na wynik zapytania wpisanego w przeglądarkę. Niemniej jednak reklamy Facebook ADS stanowią bardzo dobre uzupełnienie pozostałych sposobów na marketing internetowy biur rachunkowych. 

Media społecznościowe to oczywiście nie tylko Facebook. Bardzo duże znaczenie w marketingu B2B odgrywa także portal Linkedin. Budowanie swojego wizerunku jako eksperta w danej dziedzinie ma niebagatelny wpływ na zaufanie klientów. Podobnie wygląda to w przypadku księgowych. Dodatkowo portal umożliwia także bezpłatne tworzenie i prowadzenie profili firmowych, a także tworzenie reklam.

Aktywność na grupach w social media

Jeśli odpowiadasz na pytania innych przedsiębiorców lub księgowych budujesz swój ekspercki wizerunek. Dołącz do różnych grup, obserwuj pytania i staraj się rozwiewać wątpliwości. Jeśli prowadzisz biuro rachunkowe jako jednoosobowa działalność gospodarcza wówczas Twoje nazwisko i marka osobista jest równie istotna co marka firmy. Media społecznościowe mogą również być platformą płatnej reklamy biura rachunkowego.

Podsumowanie — jak skutecznie wypromować biuro rachunkowe w Internecie?

Jeśli jesteś księgowym/księgową i prowadzisz własne biuro rachunkowe, masz wiele możliwości w zakresie marketingu klasycznego, jak i internetowego. W tym artykule postarałem się przybliżyć najbardziej skuteczne sposoby na promocję Twojej firmy w internecie. Niektóre z tych działań możesz realizować zupełnie bezpłatnie i samodzielnie jak np. prowadzenie wizytówki Google Moja Firma czy fan page na Facebooku, czy wstępną optymalizację SEO i treści. Inne wymagają bardziej specjalistycznej wiedzy i nakładów finansowych na np. stworzenie nowej strony internetowej czy reklamy. Każda z wymienionych form marketingu cyfrowego ma swoje zalety i wady. Warto jednak próbować wykorzystać je w całości i kompleksowo ponieważ wtedy mamy największą szansę na skuteczne dotarcie do nowych klientów. Teraz już wiecie jak promować biuro rachunkowe!

Potrzebujesz pomocy w skutecznym docieraniu do nowych klientów i eksploatowaniu działań z zakresu marketingu internetowego? Skontaktuj się z nami już dziś! Zapraszamy!

About the Author: Andrzej Daleszczyk

Od 12 lat pasjonuje mnie pozycjonowanie stron internetowych oraz szeroko rozumiany marketing internetowy. Pomagam przedsiębiorcom rozwijać ich biznesy poprzez skuteczne działania promocyjne. W 2014 roku ukończyłem studia podyplomowe z zakresu E-marketingu na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

Chętnie pomożemy Twojej firmie

Porozmawiajmy o możliwościach jak rozwinąć Twój biznes!