Jakie efekty daje pozycjonowanie strony w branży projektowania wnętrz?
Spis treści:
Uzyskane efekty w pozycjonowaniu strony internetowej architekta wnętrz
Około półtora roku temu rozpoczęliśmy współpracę z firmą Quality Investment z Krakowa w zakresie pozycjonowania strony internetowej qinvestment.pl. Kraków jest drugim pod względem liczby mieszkańców miastem w Polsce. Nie było zatem stuprocentowej pewności co do efektów jakie osiągniemy na dojrzałym i ugruntowanym rynku ze sporą konkurencją. Prace rozpoczęte we wrześniu zaczęły przynosić efekty już późną jesienią. W listopadzie na większość zaplanowanych fraz kluczowych strona znajdowała się na miejscach top 3 i top 5. Wcześniej witryna była bardzo słabo widoczna i miała miejsca poniżej 20-30. W tej chwili notujemy rekordowy ruch organiczny na stronie. Był to dobry początek, jednak najlepsze miało dopiero nadejść.
Pojawił się pomysł dotyczący pozycjonowania strony na dwa rynki, czyli Kraków i Warszawę. Osobiście od początku odradzałem takie podejście ze względu na małe szanse osiągnięcia bardzo dobrych wyników dla jednej domeny i dwóch dużych miast. Zapadła decyzja o zakupie nowej domeny i stworzeniu witryny. Wybrana została nazwa qdesign.pl, na której niebawem miałem wykonać nową stronę internetową. W dalszej części artykułu dowiesz się jakie efekty uzyskaliśmy.
Efekty wynikające z pozycjonowania strony internetowej
Na poniższym wykresie możesz zobaczyć jak zmieniał się ruch organiczny na stronie qinvestment.pl od czasu, gdy rozpoczęliśmy ten projekt. Chociaż istnieją wahania w statystykach w różnych okresach porównawczych, możemy ocenić, że ogólny wynik jest bardzo pozytywny.
Ruch organiczny i bezpośredni, jak również konwersje, wzrosły w granicach 20–60%, co jest doskonałym wynikiem. Okresem spadkowym na wykresie jest grudzień, który jest zazwyczaj najsłabszym okresem w roku w branży wnętrzarskiej.
Aktualne pozycje na najważniejsze frazy kluczowe dla qinvestment.pl
Czy w branży projektowania wnętrz da się szybko wypozycjonować nową stronę?
W branży SEO panuje dość powszechne przekonanie, że domeny bez historii lub bez słów kluczowych w adresie URL trudno się pozycjonuje. Ma to w sobie trochę prawdy. Znacznie łatwiej i szybciej pozycjonuje się strony, które posiadają długą historię i dobre zaplecze linków zwrotnych. Podobnie jest w przypadku, gdy domena posiada w adresie słowo, które wchodzi w skład naszej frazy kluczowej. Jednak w tej sytuacji domena była nowa, bez historii, słów czy fraz kluczowych. To domena typowo brandowa.
Krok 1 – stworzenie nowej strony internetowej
Przede wszystkim musieliśmy zaprojektować nową stronę internetową, która będzie nie tylko estetyczna, ale również szybka i funkcjonalna. Strona, z domeną qdesign.pl, została uruchomiona na początku kwietnia. Projekt strony i adres URL od samego początku były tworzone z myślą o SEO, co z pewnością pomogło w późniejszym czasie przynieść dobre rezultaty.
Oto jak wygląda widoczność i klikalność strony qdesign.pl w Google Search Console od początku istnienia.
Krok 2 – wstępna optymalizacja SEO dla fraz kluczowych z branży projektowania wnętrz
Po uruchomieniu strony, wdrożyliśmy reklamy Google ADS. W tym samym czasie wprowadziliśmy poprawki pod kątem SEO i pozycjonowania najważniejszych fraz kluczowych takich jak:
Pierwsze miesiące nie były zbyt ekscytujące pod względem widoczności i generowanego ruchu organicznego, ale po około 0,5 roku sytuacja zaczęła się poprawiać.
Strona została rozwinięta treściowo o szereg fraz long tail i stabilnie poprawiała swoją widoczność.
Krok 3 – budowanie zaplecza linków zwrotnych
W kolejnym etapie przeszliśmy do budowania dobrej jakości linkowania zewnętrznego przy założeniu minimalnych kosztów. W związku z tym zaczęliśmy korzystać z następujących źródeł linków zwrotnych:
Łączny budżet na zaplecze linków zwrotnych nie był wysoki. W zależności od narzędzia, dane pokazują, że do strony qdesign.pl prowadzi od 500 do 700 linków zewnętrznych.
Efekt pozycjonowania strony w branży projektowania wnętrz po 10 miesiącach
W listopadzie 2022 roku (pół roku od powstania strony) można było zauważyć, że widoczność strony rośnie, ale ostateczny wynik był jeszcze nieznany. Z czasem ranking wciąż się poprawiał. Wszystkie frazy zaczęły wchodzić do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google. Po kilku tygodniach strona qdesign.pl była już na pozycji 5-10 dla większości fraz. W ostatnim miesiącu rankingi i ruch na stronie intensywnie wzrosły: według Google Analytics 4 ruch organiczny wzrósł o ponad 120% miesiąc do miesiąca. Tymczasem narzędzie Ahrefs pokazuje, że ruch organiczny wzrósł o około 2000%! Szczegóły znajdziecie na poniższych wykresach.
Pozycjonowanie strony architekta wnętrz nie jest takie trudne!
Chcesz efektywnie promować i pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce Google? Jesteś architektem wnętrz i prowadzisz firmę z branży aranżacji i projektowania wnętrz? Skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Twojej firmie skutecznie dotrzeć do klientów. Bardzo podobne wyniki osiągamy w każdej branży. Porozmawiajmy już teraz o dynamicznej promocji Twojego biznesu!