Spis treści:

Uzyskane efekty w pozycjonowaniu strony internetowej architekta wnętrz

Około półtora roku temu rozpoczęliśmy współpracę z firmą Quality Investment z Krakowa w zakresie pozycjonowania strony internetowej qinvestment.pl. Kraków jest drugim pod względem liczby mieszkańców miastem w Polsce. Nie było zatem stuprocentowej pewności co do efektów jakie osiągniemy na dojrzałym i ugruntowanym rynku ze sporą konkurencją. Prace rozpoczęte we wrześniu zaczęły przynosić efekty już późną jesienią. W listopadzie na większość zaplanowanych fraz kluczowych strona znajdowała się na miejscach top 3 i top 5. Wcześniej witryna była bardzo słabo widoczna i miała miejsca poniżej 20-30. W tej chwili notujemy rekordowy ruch organiczny na stronie. Był to dobry początek, jednak najlepsze miało dopiero nadejść.

Pojawił się pomysł dotyczący pozycjonowania strony na dwa rynki, czyli Kraków i Warszawę. Osobiście od początku odradzałem takie podejście ze względu na małe szanse osiągnięcia bardzo dobrych wyników dla jednej domeny i dwóch dużych miast. Zapadła decyzja o zakupie nowej domeny i stworzeniu witryny. Wybrana została nazwa qdesign.pl, na której niebawem miałem wykonać nową stronę internetową. W dalszej części artykułu dowiesz się jakie efekty uzyskaliśmy.

Efekty wynikające z pozycjonowania strony internetowej

Na poniższym wykresie możesz zobaczyć jak zmieniał się ruch organiczny na stronie qinvestment.pl od czasu, gdy rozpoczęliśmy ten projekt. Chociaż istnieją wahania statystykach różnych okresach porównawczych, możemy ocenić, że ogólny wynik jest bardzo pozytywny

Ruch organiczny bezpośrednijak również konwersje, wzrosły granicach 2060%co jest doskonałym wynikiem. Okresem spadkowym na wykresie jest grudzień, który jest zazwyczaj najsłabszym okresem w roku w branży wnętrzarskiej.

Aktualne pozycje na najważniejsze frazy kluczowe dla qinvestment.pl

Czy w branży projektowania wnętrz da się szybko wypozycjonować nową stronę?

W branży SEO panuje dość powszechne przekonanie, że domeny bez historii lub bez słów kluczowych w adresie URL trudno się pozycjonuje. Ma to w sobie trochę prawdy. Znacznie łatwiej i szybciej pozycjonuje się strony, które posiadają długą historię i dobre zaplecze linków zwrotnych. Podobnie jest w przypadku, gdy domena posiada w adresie słowo, które wchodzi w skład naszej frazy kluczowej. Jednak w tej sytuacji domena była nowa, bez historii, słów czy fraz kluczowych. To domena typowo brandowa.

Krok 1 – stworzenie nowej strony internetowej

Przede wszystkim musieliśmy zaprojektować nową stronę internetową, która będzie nie tylko estetyczna, ale również szybka i funkcjonalna. Strona, z domeną qdesign.pl, została uruchomiona na początku kwietnia. Projekt strony i adres URL od samego początku były tworzone z myślą o SEO, co z pewnością pomogło w późniejszym czasie przynieść dobre rezultaty.

Oto jak wygląda widoczność i klikalność strony qdesign.pl w Google Search Console od początku istnienia.

Krok 2 – wstępna optymalizacja SEO dla fraz kluczowych z branży projektowania wnętrz

Po uruchomieniu strony, wdrożyliśmy reklamy Google ADS. W tym samym czasie wprowadziliśmy poprawki pod kątem SEO i pozycjonowania najważniejszych fraz kluczowych takich jak:

  • projekty wnętrz Warszawa
  • projektowanie wnętrz Warszawa
  • architekt wnętrz Warszawa
  • architekci wnętrz Warszawa
  • aranżacje wnętrz Warszawa

Pierwsze miesiące nie były zbyt ekscytujące pod względem widoczności i generowanego ruchu organicznego, ale po około 0,5 roku sytuacja zaczęła się poprawiać.

Strona została rozwinięta treściowo o szereg fraz long tail i stabilnie poprawiała swoją widoczność.

Krok 3 – budowanie zaplecza linków zwrotnych

W kolejnym etapie przeszliśmy do budowania dobrej jakości linkowania zewnętrznego przy założeniu minimalnych kosztów. W związku z tym zaczęliśmy korzystać z następujących źródeł linków zwrotnych:

  • Najlepsze jakościowo katalogi stron internetowych oraz firm w Polsce;
  • Linki z dobrych jakościowo forów internetowych i profili na różnych stronach;
  • Artykułów z portali branżowych;
  • Artykułów z portali ogólno-tematycznych.
  • Linków w istniejących artykułach.

Łączny budżet na zaplecze linków zwrotnych nie był wysoki. W zależności od narzędzia, dane pokazują, że do strony qdesign.pl prowadzi od 500 do 700 linków zewnętrznych.

Efekt pozycjonowania strony w branży projektowania wnętrz po 10 miesiącach

W listopadzie 2022 roku (pół roku od powstania strony) można było zauważyć, że widoczność strony rośnie, ale ostateczny wynik był jeszcze nieznany. Z czasem ranking wciąż się poprawiał. Wszystkie frazy zaczęły wchodzić do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania Google. Po kilku tygodniach strona qdesign.pl była już na pozycji 5-10 dla większości fraz. W ostatnim miesiącu rankingi i ruch na stronie intensywnie wzrosły: według Google Analytics 4 ruch organiczny wzrósł o ponad 120% miesiąc do miesiąca. Tymczasem narzędzie Ahrefs pokazuje, że ruch organiczny wzrósł o około 2000%! Szczegóły znajdziecie na poniższych wykresach.

Pozycjonowanie strony architekta wnętrz nie jest takie trudne!

Chcesz efektywnie promować i pozycjonować swoją stronę w wyszukiwarce Google? Jesteś architektem wnętrz i prowadzisz firmę z branży aranżacji i projektowania wnętrz? Skontaktuj się z nami. Chętnie pomożemy Twojej firmie skutecznie dotrzeć do klientów. Bardzo podobne wyniki osiągamy w każdej branży. Porozmawiajmy już teraz o dynamicznej promocji Twojego biznesu!

About the Author: Andrzej Daleszczyk

Od 12 lat pasjonuje mnie pozycjonowanie stron internetowych oraz szeroko rozumiany marketing internetowy. Pomagam przedsiębiorcom rozwijać ich biznesy poprzez skuteczne działania promocyjne. W 2014 roku ukończyłem studia podyplomowe z zakresu E-marketingu na Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu.

Chętnie pomożemy Twojej firmie

Porozmawiajmy o możliwościach jak rozwinąć Twój biznes!